دیوار عشق در شهر عشاق
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 17 آبان 1399
ن : بنفشه

دیوار عشق در شهر عشاق

 

پاریس را بعنوان رمانتیک ترین شهر جهان, شهر عشق و پایتخت عشاق نامیده اند در میان انبوهی از جاذبه های گردشگری در قلب فرانسه دیواری بنام دیوار عشق (Wall of Love)وجود دارد که حاصل ایده خلاق و مبتکرانه  هنرمندی خطاط بوده که از از دیوار که بطور معمول بعنوان سمبل جدایی یاد میشود بعنوان  لوح و یا نگاره ای برای بیان عشق و صلح جهانی استفاده کرده است.

سال ۱۹۹۲، هنگامی که فردریک بارون(Fredric Baron) خوشنویس فرانسوی، به همراه دفتر یاداشتش در کوچه ها و خیابان های پاریس پرسه می زد و از آدم های اطرافش پرس و جو می کرد، شاید هیچ گاه فکرش را هم نمی کرد که این پرس و جو هایش روزی به اثر هنری خاص در قلب پاریس تبدیل شود.

 

دیوار عشق در شهر عشاق

سوال او از آدم ها سوالی عجیب و جالب بود: “دوستت دارم” به زبان مادری شما چگونه ادا می شود؟ او چندین سال متوالی را صرف جمع آوری و نوشتن عبارت “دوستت دارم” به زبان های مختلف دنیا کرد و در نهایت مجموعه ای کم نظیر را به نام خود به ثبت رساند. فردریک این مجموعه را در قالب کتابی منتشر و به صورت رایگان در فرانسه توزیع کرد.

یکی از دوستان نزدیک فردریک سرانجام در سال ۲۰۰۰ او را متقاعد کرد تا این مجموعه را به یک اثر هنری ماندگار بدل کند.

دیوار عشق در پاریس

اگر از بام پاریس در منطقه ی “مونت مارتر”(Montmartre) از پشت کلیسای قلب مقدس، قدم زنان پایین بیاییم، بعد از محله نقاشان، به یک دیوار نگاره ۱۰ متری برخواهیم خورد که بی شک فورا نظرمان را جلب خواهد کرد. این دیوار نوشته و یا دیوارنگاره “دوستت دارم” نام دارد با مساحتی برابر با ۴۰ متر مربع ئو مشتمل بر ۶۱۲ کاشی لعابی که بر روی آن این عبارت با بیش از ۳۰۰ زبان دنیا نوشته شده که البته زبان فارسی هم  در بین آن ها دیده می شود. فقط کافی است کمی با دقت بگردید!

دیوار عشق در پاریسرنگ زمینه این دیوار نگاره آبی کلاسیک است و نوشته ها با دستخط های متفاوت به رنگ سفید بر روی زمینه آبی مشاهده می شود. اما اگر با دقت به این دیوارنگاره بنگریم، اشکالی مبهم، پراکنده و به رنگ قرمز مشاهده خواهیم کرد که به گفته ی فردریک خالق این اثر، این اشکال پراکنده، تکه هایی از یک قلب هستند که زمانی که کنار یکدیگر قرار بگیرند، شکل یک قلب کامل را می سازند.

اما این اثر گردشگری خلاقانه در شهر عشاق به تنهایی توسط فردریک بارون خلق نگردیده بلکه در حقیقت این دیوار توسط دو هنرمند به نام های فردریک بارون و کلر کیتو (Claire Kito) و به عنوان یک مکان برای ملاقات عشاق و یادبودی ماندگار برای ستایش و عشق ورزی ابدی آنها ساخته شده است.

رمانتیک ترین شهر جهان فردریک بارون توانست با مراجعه به سفارت خانه های مختلف و همسایگان خود عبارت «دوستت دارم» را به ۳۰۰ زبان مختلف جمع آوری کند. فردریک بارون سپس از کلر کیتو (هنرمندی فعال در زمینه ی خطاطی شرقی) درخواست کرد که نوشته ها را سر هم کند.

فردریک بارون می گوید: بخش های رنگی که روی دیوار دیده می شوند در حقیقت تکه های یک قلب شکسته هستند، قلب انسانیت که اغلب پاره پاره می شود و این دیوار در صدد است که تکه های آن را دوباره سر جای خود بازگرداند.بازدید از دیوار عشق رایگان است!

منبع: سفرانه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.